maandag 30 mei 2016

Bpost, hoe verdien je 15,58% meer op je service naar de klant toe?

Bpost.
Wil je iets versturen met de post wees dan op je goede.
Ik kom net van de post om een klein pakje te versturen. Ik krijg de optie tussen gewoon verzenden voor 6,50€ of verzekerd te verzenden voor 7,70€.
Op mijn reactie om gewoon te verzenden krijg ik volgende verkoopspraatje.
"Bij gewone verzending kunnen wij geen garantie geven dat je pakje bij de bestemmeling zal aankomen. Voor een kleine 1,20€ extra kunnen wij de verzekering bieden dat je pakje wel degelijk aan zal komen op bestemming". 
Mijn reactie, "dus u beweert hier dat als ik betaal voor uw diensten je geen zekerheid kan geven dat jullie de opdracht naar behoren zullen uitvoeren. Wil ik de garantie hebben dat jullie de opdracht van de klant naar behoren zullen uitvoeren dan moet ik extra betalen". Ik krijg er wel track en tracé bij, daar heb ik geen interesse in, ik wil gewoon dat je mijn pakje aflevert bij de bestemmeling, moeilijk kan dit niet zijn.
Dus mensen, ga je werken dan moet je een extra verzekering van 15,58% bovenop je loon aanreken aan je baas als hij zeker wil zijn dat je zal komen opdagen of je werk naar behoren zal doen!
Bpost rekent dus 15,58% extra aan op hun diensten indien je wenst dat ze hun werk naar behoren doen. Geen kat kraait naar die extra 1,20€ uit schrik dat de post zijn werk niet zal doen en de bestemmeling zijn zending niet zal krijgen. Dit is pure oplichting zonder schaamte. Vraag je prijs en doe je werk waarvoor betaald. Ik ben dus door de Bpost opgelicht op een slinkse manier om zekerheid te kunnen krijgen dat mijn pakje wel degelijk zal worden geleverd.
Hier komt dan mijn gouden tip voor alle werkzoekende. Ga solliciteren bij de Bpost. Bij slecht weer of heb je geen zin dan lever je de gewone zendingen niet op bestemming. Lever enkel de verzekerde zendingen. De Bpost heeft dit graag omdat ze zo een extra slordige 15,58% verdienen. Tevens spaart je dit een hoop sleurwerk en heb je meer tijd om met je gezin door te brengen of je hobby uit te oefenen. Met de extra 15,58% kunnen ze je zelfs makkelijk een opslag geven. Deze laatste is een extra tip naar de postbedelers van een klant die zich in de zak voelt gezet.
Even ter vergelijking. Bij Kiala verzenden ze je pakje met verzekering en track en trace voor 4,50€. Dit is zomaar 41,56% goedkoper dan onze gerenommeerde Bpost. Enige verschil, je moet zelf je pakje op een Kialapunt afhalen. Voor een besparing van 41,56% heb ik dat over. Terwijl ik het dagelijks brood van 2,20€ bij de warme bakker ga halen pik ik tevens mijn pakje op bij Kiala. Het verschil is 3,20€. Ik heb mijn brood gratis en heb nog 1€ over voor mijn volgende brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten