vrijdag 24 juni 2016

Betaal contant of betaal de prijs van de vrijheid

In 1992 had ik een lijstje met voorspellingen met redenen waarom men een EU wilde vormen. Elk van die voorspelling komt uit.
Mijn grootste schrik toen was dat de vrijheid steeds meer zou beperkt worden en veel van de verworvenheden voor de gewone mens zouden verdwijnen. Met het contante geld heb je zelf nog controle over wat je doet maar ook deze moest verdwijnen. Wij werden met loze beloften opgezogen en ingelijfd bij de EU. Er zou een bloeiende economie zijn, geen grenscontrole en een gelijke munteenheid. Er zou minder werkloosheid zijn, ... Enkel goeds voor een verenigd EU was te horen toen in 1992. Dat jaartal ben ik nooit vergeten daar ik toen had gezegd," een verenigd europa is een nieuw regime met totalitaire controle. Van hun voorgestelde welvaart en beloften schiet maar weinig over. Steeds meer komt in handen van de rijkeren die door hun rijkdommen ook machthebbers over het volk zijn geworden. Wij weten maar weinig over wat er in deze kringen beweegt maar zij weten alles over ons. Deze kleine groep machthebbers maakten van onze welvaart een kamp waar ze alle controle nemen. Af en toe komen hun wandaden aan het licht zoals het Panama schandaal, Optima, ... Wat met de bankcrisis? Ook deze staan nu weer sterker dan ooit terwijl de gewone man moest inleveren om hun fouten en wandaden te sponsoren.
Al sinds 1992 heb ik mij voorgenomen om zoveel mogelijk mijn aankopen met contanten te betalen en dat heb ik in ere gehouden. Ik heb met lede ogen moeten zien hoe deze instellingen zoals banken steeds minder deden en steeds meer opnamen. Het loket verdween, overschrijvingen bracht je vroeger binnen, nu doe je dit zelf online. De laatste jaren zag ik nog enkel een loket omdat de bank mij vroeg even op gesprek te willen komen. Ik had er geen zin in maar ze stonden erop mij te spreken. Uiteindelijk kreeg ik te hoen dat ze elke klant 1x wilden spreken om te weten wie die klant was. Mijn reactie was volgende, "had de loketten niet gesloten en verder dienstverlening gedaan voor je klant dan zou je deze nog kennen". Ik ben voor jou geen klant maar een middel om macht en rijkdom te verwerven. Ze vroegen naar mijn ambities en mogelijke toekomstige leningen en als ik nog bij een andere bank klant was, dit om hun dossier aan te vullen. Ik bleef ze het antwoord schuldig, ik heb geen bankdossier nodig, ik betaal liever contant en heb liever zelf de controle over mijn uitgaven.
Ik blijf volhouden en blijf contant betalen als het geen vaste kosten zijn zoals huishuur en dergelijke.
Wees gewaarschuwd, er zijn vele kapers op de kust die je steeds verder beperken om de totale controle te krijgen. Dit bekomen ze door de contanten te willen afschaffen, je afhankelijk te maken van het energiebeleid, controle over je verplaatsingen door zoveel mogelijk traject en snelheidscontroles waaronder straks de flitsgun. Bescherm jezelf en hou de controle over wat je zelf wenst te doen met wat je verworven hebt.
Betaal zoveel mogelijk contant en kies voor je recht op vrijheid.
http://stopdebankiers.eu/en-langzaam-wordt-cash-geld-illegaal/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten